ENERGETYKA, RYNEK ENERGII - CIRE.pl - energetyka zaczyna dzień od CIREOdbiorcy na rynku energii
Właścicielem portalu jest ARE S.A.
ARE S.A.

SZUKAJ:



PANEL LOGOWANIA

X
Portal CIRE.PL wykorzystuje mechanizm plików cookies. Jeśli nie chcesz, aby nasz serwer zapisywał na Twoim urządzeniu pliki cookies, zablokuj ich stosowanie w swojej przeglądarce. Szczegóły.


SPONSOR SERWISU
ZPUE SA


KONTAKT




SERWIS INFORMACYJNY CIRE 24

Tauron ostrzega przed fałszywymi SMS-ami i e-mailami
28.02.2020r. 15:11

Oszuści podszywający się pod Taurona wysyłają fałszywe SMS-y i e-maile. Grożą wyłączeniem energii elektrycznej i nakazują natychmiastową zapłatę zaległej należności za prąd. Spółka radzi, aby ignorować takie e-maile i SMS-y, nie klikać w załączone linki. Na Górnym Śląsku ofiara takiego przestępstwa straciła kilkanaście tysięcy złotych.
- Oszuści nieustannie modyfikują swoje metody działania. Podstawą bezpieczeństwa jest nieotwieranie żadnych załączników i nieklikanie w odnośniki informacji SMS, czy e-mail dostarczanych rzekomo od różnych zaufanych firm. W załącznikach mogą znajdować się bowiem wirusy pozwalające oszustom na przejęcie naszych danych, a odnośniki przekierowywać na strony łudząco podobne do serwisów prawdziwych instytucji, w rzeczywistości zarządzane przez cyberprzestępców. Dzięki temu mogą oni przejąć np. nasze dane dostępowe do kont bankowych - mówi asp. sztab. Adam Jachimczak z Zespołu Prasowego KWP w Katowicach.

- Mamy sygnał ze Śląska, że jeden z klientów klikając w link z podejrzanego SMS-a stracił kilkanaście tysięcy złotych. Przypominamy zasady bezpieczeństwa chcąc uchronić klientów przed kradzieżą. Prosimy, żeby każdy przypadek oszustwa zgłaszać Policji - wyjaśnia Łukasz Zimnoch, rzecznik prasowy Taurona Polska Energia.

Tauron przypomina, aby wpłacać pieniądze tylko na numer rachunku bankowego wskazany na fakturze z oraz widoczny w serwisie Mój Tauron. Spółka informuje również, że zalegającym z opłatami za energię elektryczną wysyła list wzywający do zapłaty. W listownym wezwaniu do zapłaty Tauron podaje kwotę zaległej należności i wyznacza 14 dniowy termin do jej uregulowania. W wezwaniu podawany jest ten sam numer rachunku bankowego co na fakturze.
Tauron podkreśla, że dopiero w przypadku braku wpłaty po upływie 14-dniowego terminu ma prawo wyłączyć energię.Spółka zaznacza, że nigdy nie wysyła e-maili i SMS-ów przypominających o zapłacie z linkiem czy numerem rachunku bankowego, na który należy wpłacić pieniądze

Tauron radzi też, aby nie przekazywać pieniędzy za energię osobom, które odwiedzają klientów w domu podając się za pracowników spółki, bo jej przedstawiciel nie chodzą po domach, by sprzedawać energię czy gaz, spółka nie przyjmuje pieniędzy w domach klientów.

W przypadku wątpliwości Tauron proponuje wykonanie telefonu pod numer 32 606 0 606, sprawdzenie informacji w serwisie Mój Tauron lub odwiedzenie najbliższego punktu obsługi klienta.

DODAJ KOMENTARZ
Redakcja portalu CIRE informuje, że publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu CIRE. Redakcja portalu CIRE nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Przesłanie komentarza oznacza akceptację Regulaminu umieszczania komentarzy do informacji i materiałów publikowanych w portalu CIRE.PL
Ewentualne opóźnienie w pojawianiu się wpisanych komentarzy wynika z technicznych uwarunkowań funkcjonowania portalu. szczegóły...

Podpis:


Poinformuj mnie o nowych komentarzach w tym temacie




cire
©2002-2020
Agencja Rynku Energii S.A.
mobilne cire
IT BCE